Milé laskavosti
Krátce po právem opěvovaných Chudáčcích natočil řecký režisérský mág povídkový film zasazený do současnosti. Mladík zoufale se snažící získat zpět kontrolu nad vlastním životem. Policista vítající manželku, která přežila neštěstí na moři, podléhající však sžíravému pocitu, že jde možná o jinou osobu. Žena s úkolem nalézt nadpřirozenými schopnostmi nadanou dívku, jež se má stát duchovní vůdkyní. Lanthimos opět potvrzuje reputaci originálního tvůrce už ve stádiu námětu. Jesse Plemons, Emma Stone či Willem Dafoe hrají různé postavy ve všech částech virtuózně zkomponovaného a velmi zneklidňujícího triptychu o manipulaci a posedlosti hraničící se šílenstvím. Excentrický drahokam letošního festivalu v Cannes vynesl Plemonsovi cenu za herecký výkon.