V městečku kdesi v jižní Itálii zachrání matčina modlitba ke Svaté Ritě dceru před jistou smrtí. Na znamení díků se děvčátko převléká do šatů světice a údajně na něj tak přecházejí i její zázračné schopnosti. Malá Pinuccia si privilegované, byť ze společnosti vyloučené postavení zprvu užívá, ale brzy zjišťuje, že sláva s sebou nese i stinné stránky a nečekanou zodpovědnost. Režisérka Emanuela Muzzupappa zkoumá ve svém krátkém filmu Služebnice lásky střet posvátného a profánního, v jehož epicentru stojí malá holčička, jejíž dětský svět není na něco takového ještě připraven.