Grand Tour
„Je pro mě záhadou, jak může být někdo tak houževnatý,“ říká Edward na adresu své snoubenky Molly, před níž utíká a která ho neúnavně pronásleduje napříč asijským kontinentem v roce 1917. Stejný poznatek by se dal uplatnit na režii Miguela Gomese, oceněnou na nedávném festivalu v Cannes. Jeden z nejoriginálnějších režisérů současnosti totiž ani zdaleka nevypráví jen tragikomický příběh jednoho vztahu, ale podobně jako ve svých předchozích filmech uvažuje o filmovém médiu jako místu, kde je možné překonávat časoprostorové vzdálenosti kreativním střihem i velkou porcí kognitivní disonance. Cinefilní lahůdka rozkročená mezi love story, tropy hollywoodského studiového filmu, imaginativním cestopisem i současným dokumentem.