Parthenope
Žádnému ze současných filmových tvůrců světového formátu se nepodařilo přiblížit se k nalezení dokonalé kinematografické definice krásy jako Paolu Sorrentinovi. Není to však zobrazení povrchně blyštivé, naopak, její zprostředkovatelé jsou si vědomi své síly a zároveň s ní spojené osamělosti. Sorrentino staví poprvé do centra dění ženskou hrdinku, čarokrásnou Parthenope, jejíž osudy přibližuje v kapitolách rozprostřených do několika desetiletí. Stejné jméno ale v minulosti nosilo i nezaměnitelné město Neapol, jehož přitažlivost se může stát osudovou, tak jako u melancholií obestřené krásky. Se svým stylově vybroušeným neodolatelným filmovým vábením se Sorrentino posedmé vrátil do soutěže v Cannes.