Drby
Potkají se Američan, Francouz a Ital. Tak může začít vtip, nebo naopak popis zcela seriózního politického setkání. Zde se jedná o to druhé. Ocitáme se na setkání čelných představitelů států sdružených do uskupení G7, jež má za cíl vytvořit stanovisko k jakési krizi. Práce jim ale nejde příliš od ruky. Jak by také mohla, když Francouz chce mít stále pravdu, Kanaďana postihla existenciální chmura a prezident USA, zmožen věkem a večeří, neustále pospává? A to ani nezmiňujeme oživlé archeologické nálezy, obří mozek schovaný kdesi v lesích a otravnou mlhu, která vyděšeným politikům brání v práci i rozhledu. Temná komedie, na které se režijně podílel kanadský klasik filmových podivností Guy Maddin, poprvé rozesmála diváky na letošním festivalu v Cannes.