1988, Západní břeh Jordánu. Palestinský teenager se horlivě přidává k protestům proti izraelským vojákům. Najednou však vše strne. Chlapcova matka se obrací na nás, svědky temných kapitol minulého století, aby vyprávěla. Vroucně a s bolestí vepsanou do tváře přibližuje sedm dekád v životě jedné vykořeněné rodiny. Začíná v roce 1948. Sionistické paramilitární organizace tehdy vyhnaly více než sedm set tisíc palestinských Arabů z jejich domovů. Strhující epická kronika o nezměrném úsilí zachovat celistvost rodiny i osobní důstojnost navzdory ztrátě svobod a šikaně ze strany mocnějších však nesoudí ani neobviňuje. Neobyčejně poutavě a s moudrostí se dělí o zkušenost, a o to intenzivněji proniká k našim srdcím.