2000 metrů do Andrijivky
Dva kilometry jsou v dobách míru takřka nepostřehnutelnou vzdáleností. V tuhé bitvě o strategicky významnou vesnici na východě Ukrajiny se ale počítá každý centimetr a ve dvou kilometrech je náhle vměstnané všechno – popraskané stromy, zničená příroda, znepřátelené světy, zoufalství, a především lítý boj na život a na smrt. Oscarový režisér Mstyslav Chernov po 20 dnech v Mariupolu znovu přepisuje hranice válečné dokumentaristiky. Z první linie zachycuje nejen hořkou pachuť Pyrrhova vítězství ve spálené zemi, ale především pohlcující obrazy války jako noční můry, z níž se nelze probudit. Cena za nejlepší režii dokumentárního filmu na letošním Sundance.