Řadou filmových verzí proslavený kontroverzní román Jamese M. Caina se stal předmětem zájmu velkých studií ihned po vydání v roce 1934. Nakonec jej získalo MGM, které však následně vyčkávalo celou dekádu, než se uvolní cenzorská opatření. Po boku úchvatné Lany Turner byl obsazen John Garfield, jehož sedmiletý kontrakt u Warner Bros. se pomalu chýlil ke konci. Těsně po skončení druhé světové války vznikl film noir par excellence v čele s temně charismatickým antihrdinou z okraje společnosti, který podlehne svůdnému půvabu femme fatale a přistoupí na radikální návrh, jak uvolnit cestu jejich pohlcující vášni. Frank Chambers a Cora Smith patří dodnes k nejpřitažlivějším filmovým párům všech dob.