Běžel celou cestu
John Garfield herecky vynikal v mnoha směrech, uměl mimo jiné v divácích vzbudit jistý druh sympatie i pro ty z jeho hrdinů, kteří se morálními skrupulemi příliš netrápili. Mezi ně patřil i zlodějíček Nick, Garfieldův závěrečný (anti)hrdina, který se na útěku před spravedlností ukrývá v rodině sloužící mu jako rukojmí. Opar osudovosti, vznášející se nad jeho postavou, je citelnější než jindy, Garfieldův nedávný infarkt i uvržení jeho jména na neoficiální černou listinu coby liberála podporujícího komunistické vlivy v Hollywoodu jistě přispěly k prohloubení bezvýchodnosti Nickova osudu. Na scénáři solidního filmu noir, který je dnes nahlížen i jako citelný důkaz politického tlaku v době jeho vzniku, se podílel Dalton Trumbo, tehdy samozřejmě pod jinou identitou coby další umělec v nemilosti.