TrepaNation
Německo, září 2014. Na předměstí Berlína je otevřen syrský uprchlický tábor. Vizuální umělec a filmař Ammar al-Beik přebývá v přidělené komůrce sedm měsíců, a aby přežil, musí filmovat, dokumentovat, bouřit se proti podmínkám života v exilu i proti zavedeným pravidlům filmů dokumentárních i hraných. Mobilní telefon s kamerou nikdy neodloží, přetvoří pokojík i neutěšený areál v universum s vlastními zákony. Ammarův výbušný film je výsledkem desetileté střihačské práce. Intenzivní autobiografie v něm protíná nejen dějiny Evropy i Blízkého východu, ale i dějiny filmové. Ojedinělý kinematografický tvar je lemován nezapomenutelnými jedinci, kteří stejně jako exilový filmař Ammar al-Beik hledají jen svobodu a pravdu.