Endokrinolog Maurizio Bini je ústřední postavou nejen dokumentárního snímku GEN_, ale také oddělení státní nemocnice Niguarda v italském Miláně. Jeho pacienty jsou páry, které mají problémy s početím, i lidé, kteří procházejí tranzicí. Maurizio Bini mezi nimi nedělá rozdíly. Nesoudí, snaží se naopak každému poskytnout komplexní péči tak, aby ošetřil nejen tělo, ale i duši. Přestože je GEN_ přehledně ukotven v italské legislativě, oblast, které se dotýká, je zcela univerzální. Důležitost veřejného zdravotnictví, které poskytuje péči všem potřebným. Kamera nikdy nesnímá protagonisty frontálně, vždy z profilu, jako by byla dalším účastníkem setkání v ordinaci, což dodává snímku intimní ráz, který si jeho téma rozhodně zaslouží.