Barry Lyndon
V době svého vzniku často kritizovaný, s odstupem času brilantní, nadčasový příběh pobudy, vojáka, dezertéra, sukničkáře, špiona i falešného karetního hráče je situován do 18. století. Marnivá cesta za bohatstvím a slávou, lemovaná několika mírnými vzestupy a jedním střemhlavým pádem, vyniká kousavou ironií a magnetickými obrazy, evokujícími plátna starých mistrů. Výstavní kousek Kubrickova puntičkářství, nasvícený přirozeným světlem a natočený speciálně sestavenou kamerou s citlivými čočkami, které používala NASA, vynesl jeho tvůrcům čtyři Oscary. Od té doby si Barry Lyndon uchovává pověst obávaného duelisty v soubojích o nejlepší film všech dob. Karlovarský festival uvede zbrusu novou restaurovanou kopii.