Návrat básníka
Mimořádně poutavá a po výtvarné stránce brilantní dokumentární studie přináší svědectví o sepětí legendárního básníka a potulného pěvce Jivanyho s jeho Arménií, starobylými památkami, tajuplnou krajinou a místními obyvateli.
I ve svém novém snímku se arménský režisér soustřeďuje na osud své vlasti a jejích obyvatel. Tentokrát si k tomu bere na pomoc krajana, básníka a potulného pěvce Jivanyho, který žil na přelomu 19. a 20. století. Prolog filmu nabízí záběry sochaře opracovávajícího kámen do podoby legendárního umělce. Monumentální artefakt se poté prostřednictvím nákladního vozu vydává na cestu napříč Arménií. Mimořádně poutavá a po výtvarné stránce brilantní dokumentární studie přináší svědectví o Jivanyho sepětí s arménskými tradicemi jak skrze místní usedlíky zpívající básníkovy texty, tak při návštěvě starobylých míst ležících na cestě mezi Jerevanem a Jivanyho rodištěm. Režisérovo mnohovrstevnaté pojetí takřka surreálné odysey jedinečně vystihuje tajuplný ráz krajiny a zachycuje vibrující enegii, která jí prochází.