Divoké rákosí
Film o dospívání se odehrává na začátku 60. let ve Francii, která je ve válce s Alžírskem. Soukromé problémy a citové zmatky studentů jsou násobeny napjatou společenskou atmosférou.
Příběh, který se odehrává v městečku na jihozápadě Francie, se vrací do začátku 60. let, kdy je země ve válce s Alžírskem. Tento fakt není jen vnějším údajem, ale jitřivě se promítá do života a vztahů místních lyceistů. Serge se stydí za bratra, který se pokusil vyhnout narukování do války, Henri je naopak silně proti nezávislosti Alžíru, jelikož jeho rodiče patří mezi tam usazené Francouze, Maité je zase dcera komunistické učitelky, jež zásadně odsuzuje francouzskou koloniální politiku. I na Françoise, který chodí do stejné třídy jako Serge a Henri, doléhá atmosféra napětí, názorových konfliktů a vzájemné nevraživosti. To jen zvyšuje zmatky jeho dospívání, vnitřní nejistotu, jež ho odvádí od dobrosrdečné Maité a na čas ho vhání do homosexuálního objetí mužně rozhodného Serge. Film zaujme přesvědčivými studiemi charakterů dospívající mládeže, v nejcitlivějším věku zasažené vážnou společenskou krizí.