Blokáda
Film, sestřižený z autentických a dosud nevyužitých záznamů života v obklíčeném Leningradu, vypovídá o 900 dnech blokády jen obrazem a zvukem. Výsledkem je efekt zpřítomnění bytí lidí v nelidských podmínkách, polidštěných každodenním úsilím o přežití, přes neustálou přítomnost smrti.
Leningradská blokáda se stala jednou z legend druhé světové války. Trvala 900 dní. Smrtelné sevření několikamilionového města povolilo až 1. března 1944. Město bylo ostřelováno, čelilo hladu a mrazu, ale lidé v něm pracovali a své životy podřizovali situaci. Film je sestřižen z autentických záznamů zpravodajů. Jednotlivé záběry se bezděčně řadí do tematizovaných výpovědí o nejrůznějších aspektech někdejší reality. Autor se vzdal komentáře, jeho reanimace zaniklého času se opírá jen o obraz a evokaci zvuků. Výsledkem je efekt zpřítomnění nikoli legendy, ale bytí lidí v nelidských podmínkách, které si učinili lidskými každodenním úsilím o přežití, přes neustálou přítomnost smrti. Efektu zpřítomnění a tím i silného spoluprožitku je dosahováno i rytmickým uspořádáním materiálu, do něhož jsou zařazeny i dosud nevyužité záběry z blokády města.