Životní pojistka
Celovečerní debut režiséra Bülenta Akinciho, který se narodil v Ankaře a od dětství žije v Německu, získal velkou pozornost na letošním Berlinale. Hrdinou tohoto německého „road movie“ je pojišťovací agent, který nabízí klientům to, čeho se jemu v životě zoufale nedostává. V titulní roli exceluje Jens Harzer.
Neoromantický příběh o hledání lásky a životní jistoty prožívá pojišťovací agent Burkhard Wagner, který nabízí svým klientům to, čeho se jemu samotnému v životě zoufale nedostává. Cena, kterou platí za sen o lepším životě, je vysoká. Je jako novodobý Odysseus, stále na cestě, která nemá konce, i když kdesi žije milovaná žena s malým synem. V tomto neobyčejném road movie ve stylu Mulholland Drive, v němž najdeme i ozvuky raných filmů Atoma Egoyana, se jede skoro až do pekel. Černý humor střídá melancholie a hrdinův pronikavý smích kontrastuje s hlubokým smutkem v jeho očích. Navzdory tomu, že pojišťovák Wagner je vlastně každým coulem profesionál, který dokáže přemluvit k uzavření životní pojistky i potenciálního sebevraha, je to zároveň i ztracená duše, pohlcená prázdnotou vlastního života.