Sklapni a zastřel mě!
Černá komedie, výsledek česko-britské spolupráce, je důkazem toho, že film „made in Europa“ může dobře fungovat. Debutující režisér a scenárista Steen Agro na případu nešťastného Angličana v Praze s kousavostí předvádí bezmeznost české „praktičnosti“.
Černá komedie o Colinu Framptonovi, anglickém vdovci ochromeném žalem a toužícím zemřít. Tento výsledek česko-britské spolupráce dokazuje, že film „made in Europe“ může dobře fungovat. Tělnatý a panikářský Colin je se svou hezkou ženou Maggie na dovolené v Praze, když při jedné procházce městem manželka zahyne způsobem jakoby vystřiženým z Monthy Pythonů – zabije ji padající socha. Řidičem, který má Colina dopravit do márnice, je Pavel Zeman. Dusí se bezmocným vztekem vůči své ženě Líbě, jež ho kvůli své posedlosti nákupy vhání do všemožných zaměstnání. Právě Pavlovi nabídne Angličan vysokou sumu za to, že ho sprovodí ze světa, protože sám nemá odvahu se zabít. Ve scénáři, jehož autorem je sám debutující britský režisér Steen Agro, najdeme břitce vtipné poukazy na „praktičnost“ české povahy. Když například Pavel vysvětluje Colinovi, proč s nimi v autě na místo vraždy jede Líba, prohlásí: „Cestou hodím Líbu do salonu krásy a pak tě zabijeme.“