Mast Qalandar
Mast Qalandar byl světec žijící ve 13. století a hlásící se k sufizmu, mystickému směru islámu. Mast je označení pro toho, kdo se nachází v extatickém stavu, pohlcen vnitřním rytmem meditace. Passowův strhující film zachycuje shromáždění uskutečňované každoročně na počest setkání světce s Alláhem v pákistánském Sehwan Sharif.
Mast Qalandar byl světec z počátku 13. století, hlásící se k sufismu, mystickému směru islámu. Mast je označení pro toho, kdo se nachází v extatickém stavu, pohlcen vnitřním rytmem meditace. Passowův film zachycuje shromáždění zhruba milionu věřících, uskutečňované každoročně na počest setkání světce s Alláhem v pákistánském Sehwan Sharif. Strhujícím způsobem zaznamenává podstatu životního stylu stoupenců mystického islámu, na hony vzdálených jakémukoli fundamentalismu.