V jámě
Stará mexická legenda říká, že kdykoli je dostavěn most, požaduje ďábel jednu duši výměnou za jeho zachování. Poutavá kronika dnů, jež strávil režisér v blízkosti několika dělníků při stavbě dálničního mostu v Mexico City. Vítěz mezinárodní soutěže dokumentů na letošním festivalu v Sundance.
Vítězný snímek mezinárodní soutěže dokumentárních filmů na letošním festivalu v Sundance je poutavou kronikou dnů, jež strávil režisér v bezprostřední blízkosti několika dělníků při stavbě největšího mostu v Mexico City, součásti dálničního okruhu. Spolu s Rulfem jsme svědky tvrdé práce v často velmi riskantních situacích, ale i žertování, nadávek a filozofování Prcka (Shorty), Obra (El Grande) a dalších hrdinů všedního dne. Fenomén všudypřítomné a zároveň neviditelné, neustále se proměňující dálnice skýtá pod režisérovým úhlem pohledu mimořádně působivou látku k psychologickému přiblížení jedince „svíraného“ prostředím. V Rulfově filmu se s odzbrojující samozřejmostí prolínají civilní prvky s okamžiky mystiky, to vše podbarvené kompozicí zvuků ulice v industriálním rytmu. Snímek V jámě, další z příkladů pozoruhodné mexické dokumentární školy posledních let, dokazuje, že brilantní sociální sonda může být natočena s mimořádnou tvůrčí invencí.