Orla
Rapová pohádka režisérky Marie Lukáčové představuje nekonvenční zpracování tradičního žánru. Prince na bílém koni zde nenajdeme, hlavní hrdinka Jasna se před nepřejícím vládcem Volkem zvládne ochránit sama. Když ji Volk vyšle na cestu, ze které se už nemá vrátit, Jasna s malou pomocí jeho lest zavčas odhalí, obstojí ve zkoušce se svým strachem a nakonec svého utlačovatele přemůže. Pohádka o třech dějstvích propojuje ekologické a feministické perspektivy a vizuálně kombinuje zašedlou estetiku podzimního lesa s originálním využitím 2D a 3D animace. Jako v každé správné pohádce, i zde dopadne vše dobře.