Dvě hory tíží moji hruď
Až nakažlivě energický, sympatickým způsobem potrhlý, ale zároveň hluboce osobní a mimořádně pronikavý autoportrét čínské umělkyně a filmařky Viv Li patřil k nejpříjemnějším překvapením letošního Berlinale. Prostřednictvím metody DIY zachycuje režisérka samu sebe rozkročenou mezi pulzující scénou berlínské alternativní komunity a konzervativnějším prostředím současné Číny. Odhaluje jemné kulturní střety ve světě, který je globalizovaný i polarizovaný zároveň. V rozpustilém, ale zároveň upřímném tónu poukazuje na neustálé hledání vlastní identity, domova a pocitu sounáležitosti.