Ať žije Carmen!
Jen málokdo by neznal operu Carmen. Je ji však možné zpracovat nějak nově a ještě na ni nalákat to nejmladší publikum? Nejnovější kreslený snímek Sébastiena Laudenbacha je důkazem toho, že to jde. Dobrodružný příběh situovaný do postranních uliček slunné Sevilly vypráví o sirotkovi Salvadorovi a jeho kamarádce Belén, kteří se společně s bandou výrostků snaží zabránit zlověstnému proroctví týkajícímu se svobodomyslné krásky Carmen. Tato moderní adaptace, volající po ženské i komunitní solidaritě, uchvacuje opulentní výtvarnou stránkou, jíž vévodí neustálý pohyb přerušovaných linií a bohatá paleta tropických barev, ale i nápaditým hudebním doprovodem, v němž se originální melodie mísí s jednotlivými instrumentálními motivy evokujícími slavné Bizetovo dílo.