Zbabělec
Může válka, stejně jako zamilování nebo život sám, trvat příliš krátce? Uprostřed bojů první světové války se setkávají dva belgičtí vojáci – Pierre, nesmělý mladík z farmy, a živý, charismatický krejčí Francis, který nedá dopustit na svou divadelní „skupinu odpadlíků“, jež poskytuje jednu z mála možností obveselení a úniku pro frontové vojsko. Se sílícími hrůzami války sílí jejich vzájemná blízkost, ale i úvahy o útěku nebo strach z odhalení. Po filmech Dívka a Blízko belgický režisér a scenárista Lukas Dhont ve svém třetím a dosud nejvyzrálejším snímku opět ohledává, s citlivostí i dramatickou tenzí sobě vlastní, queer identitu i nové aspekty maskulinity.