Píše se rok 1940 a Henri Marre přijíždí do Vichy. Je sice bez peněz a kontaktů, v kufru si ale veze vlastním nákladem vydaný vlastenecký spis Notre salut (Naše spása) a je odhodlaný využít změnu režimu k získání postavení, o němž vždy snil. Ambiciózní úředník se postupně stává součástí aparátu kolaborantské vlády, aniž by si byl vědom, že jeho kariérní růst jde ruku v ruce s morálním úpadkem. Emmanuel Marre, letošní držitel Ceny za nejlepší scénář z Cannes, předkládá mrazivý, moderně vyhlížející portrét oportunismu. Aniž by zobrazoval válečné hrůzy samotné, ukazuje úplatnou duši, která pomáhá formovat dějinné zlo.