Cantona
Toto není dokument o výjimečném fotbalistovi. Toto je dokument o Eriku Cantonovi. Fenomén Cantona má řadu vrstev a samozřejmě nemůže nezačít u protagonistova absolutního fotbalového mistrovství. Originalita, elegance a výbušnost byly a jsou špílmachrovi vlastní i mimo hřiště a přispěly ke kultovnímu vnímání jeho osoby. Jeden z mála razantních apoštolů absolutní autentičnosti jako jediné zbraně proti zkázonosné hyperkorektnosti svým chováním učinil řadu situací natolik spektakulárními, že se staly ideálním materiálem pro dvojici filmařů, kteří zpracovali jeho životaběh a kariéru. A tam, kde Francouzi selhali v pochopení vulkánu zvaného Cantona, začíná kapitola Manchester United a sir Alex Ferguson, jemuž je ve snímku věnován zaslouženě obsáhlý prostor.