Tři barvy: Modrá
Tři barvy: Modrá je první z trilogie filmů pojmenovaných podle barev francouzské trikolory a zkoumajících současnou hodnotu pojmů spojených s Velkou francouzskou revolucí (volnost, rovnost, bratrství). Kieślowski se ve formálně vytříbeném snímku zamýšlí nad možností svobodné volby člověka, trýznivě spoutaného s minulostí. Julie ztratí při autonehodě dcerku a muže, význačného hudebního skladatele. V zoufalství se pokouší odetnout se od minulosti a zapomenout. Odmítá všechno, čím dosud žila, včetně vlastní tvůrčí práce. S pomocí manželova spolupracovníka se však nakonec začleňuje zpět do symbolické partitury lidského společenství. Na benátském festivalu v roce 1993 získala Juliette Binoche za roli Julie Volpiho pohár za ženský herecký výkon.