Milovaný
Téma otců, kteří před spořádaným všednodenním životem dali přednost kariéře a zadělali si tak na pozdější trauma, je v soudobé kinematografii poměrně často navštěvované. Proslulý španělský filmař Esteban Garcia (excelentní Javier Bardem) se po letech vrací do rodné země kvůli natáčení nového filmu, v němž napsal hlavní ženskou roli pro dceru, kterou neviděl řadu let. Nakolik se do jeho rozhodnutí propsala důvěra v dceřiny herecké schopnosti, neví zřejmě ani on sám. „Na příběhu o odcizení mezi otcem a dcerou nás zajímala mocenská (ne)rovnováha ve vztahu, který se realizuje v emocionálně komplexním světě natáčení filmu,“ podotkl režisér Rodrigo Sorogoyen, jenž se svým novým filmem soutěžil na festivalu v Cannes.