Look Both Ways
The feature debut of Australian director Sarah Watt, known for her animated film creations (she won an award at the Venice IFF), is a testimony of complex human relationships. Four characters, whose lives intertwine, have to face unforeseen events and ask themselves whether they still have any right to happiness.
The film, in which acted scenes are combined with animation, unfolds during the course of a single hot Australian weekend. The reporter Nick discovers that he has cancer, and his world starts to fall apart. The artist Meryl, whose imagination awakens in her visions of the misfortunes which could befall her, is on her way back from her father’s funeral when she witnesses a tragic railway accident. Nick’s colleague Andy, already lamenting over his complicated life situation, finds out that his girlfriend, the nurse Anna, is pregnant… The four characters wrestle with their chaotic lives and with these unexpected events, astonished that the hand of destiny can treat them this way. The protagonists ask themselves whether they deserve such punishment or whether they still have any right to happiness. Their journeys intersect, their stories interweave and thus co-create a compelling image which has both intimate yet universal legitimacy.