The Great Match
Easy access to information is a matter of course in today’s world. Any kind of international event can be followed as it unfolds, from the comfort of one’s own armchair. But what about those living in the most remote corners of our planet? Are they truly cut off from all sources of information? It’s not easy for them to get hold of a television or satellite. Yet, even so, these people are informed about everything going on in the world, particularly the exploits of their sporting idols. How do they manage this? By the most incredible methods, which this film aims to uncover as it follows the lives of three groups of men in the Mongolian Steppe, the Nigerian desert and the Amazon rain forest. Three key groups of protagonists from opposite ends of the planet, determined to do anything they can in order to be able to watch the important football match between Germany and Brazil during the 2002 World Cup.