God Willing
Immigrant Juan gets to know singer Juli quite by chance. Although he is waiting for his wife to join him, he cannot resist the mysterious woman. Is this the start of a deep and serious relationship, or just a fleeting summer romance that will soon be extinguished by his awareness of duty and responsibility?
Stockholm in the summer of 1975 is sweltering under a record heat-wave. Immigrant Juan works in a market by day loading vegetables, and has a night job cleaning up in a fast food restaurant. He lives with his brother and is waiting for his wife, who is due to arrive to join him in a week. His clear, planned future is upset by a chance meeting at a bus-stop with a mysterious woman, the singer Juli. They start chatting, and later meeting and getting to know each other. Is this the start of a deep and serious relationship, or will it prove no more than a fleeting summer romance, a brief emotional blaze that a sense of duty and responsibility will soon extinguish? Fans of the Swedish band The Cardigans shouldn’t miss this film, for the singer Nina Persson plays the femme fatale Juli.