Debuting Mark Hammond’s film gives us Irish terrorists, heroine, reggae and boxing ace Lennox Lewis who, in the role of Rastafarian king of London’s Brixton, indicates that perhaps his vocation lies elsewhere! A crime thriller guaranteed to get you in the mood.
There have been many films about the conflict in Northern Ireland – and half of them depict melancholic tough guys persecuted by memories, the police and former accomplices. None of them, however, has brought together in front of the camera a former football pro who is now scoring goals in Hollywood (Vinnie Jones as Johnny), a triple world champion heavyweight boxer (Lennox Lewis as Raz) and lead singer of The Who (Roger Daltrey as Jimmy). And none of them could boast a stunning reggae soundtrack put together by legendary producer Adrian Sherwood. Debuting director Mark Hammond struck it lucky in his choice of teammates and has come up with a film which is a joy to watch – even if it’s clear from the beginning that the main character will ending up taking the flack for his old-fashioned sense of honour and justice...