Memories On Stone
Film director Hussein would like to shoot a movie in his native Iraqi Kurdistan entitled Anfal about the military operation of the same name. In his visually sophisticated creation, the director works gently and effortlessly to bring together the Kurdish past and present, while investigating with sincerity and gracious humor the traumatizing events suffered by his nation.
Movie director Hussein would like to shoot a film in his homeland of Iraqi Kurdistan about the Anfal military operation of the 1980s that led to the murder of more than 182,000 Kurds. The viewer follows the entire crew’s efforts to achieve the goal of making the film despite the numerous problems that accompany the shoot. They are forced to struggle with inadequate financing, the mistrust of the local inhabitants, the exaggerated and inappropriate demands of a nationally-adored movie star, and to fight the disapproval of Sinur’s father, even though the young woman would love to take on the starring role.… Memories On Stone is a visually sophisticated movie in which the director gently and effortlessly brings together the Kurdish past and present, while investigating with sincerity and gracious humor the traumatizing events suffered by his nation. Korki entirely avoids sentimentality, offering instead a personal and vigorous look at Kurdish history and mentality.