Chlapec A
Eric Wilson po čtrnácti letech vychází z vězení pro mladistvé, aby pod novým jménem začal nový život. Do dospělého světa se vrhá s nadějí a ochotou vyhovět všem jeho požadavkům. Zvládne jeho nástrahy – a dokáže vzdorovat stínům vlastní minulosti? Působivé, civilně pojaté drama získalo na MFF v Berlíně Cenu ekumenické poroty. Andrew Garfield byl za svůj herecký výkon odměněn cenou BAFTA.
Eric Wilson vychází po čtrnácti letech z vězení pro mladistvé a pod jiným jménem se pokouší začít nový život v tichém městečku poblíž Manchesteru. Pomáhá mu v tom sociální pracovník Terry, jenž pro něj najde práci a je nablízku, kdykoli Jack potřebuje podporu. Naivní, citlivý a otevřený mladík plný ideálů, který strávil dlouhé roky v izolaci, se snaží zorientovat se v prostředí, jež je pro něj zcela cizí: nachází si kamaráda Chrise i přítelkyni Michelle a vrhá se do nového života s nadějí a ochotou vyhovět všem jeho požadavkům. Zvládne nástrahy dospělého světa – a dokáže vzdorovat stínům vlastní minulosti? Adaptace ceněného románu Jonathana Trigella v nejlepších tradicích britského filmového civilismu konfrontuje hrdinovu tragickou minulost se zdánlivě otevřenou, nadějeplnou přítomností. Naléhavě se přitom ptá na způsob, jakým společnost přistupuje k otázkám „druhé šance“. Andrew Garfield byl za svůj herecký výkon odměněn cenou BAFTA. Film získal Cenu ekumenické poroty na MFF v Berlíně.