Optical Sound
Filmový pás neobsahuje jen záznam obrazu, ale i zvuku – tato jeho část je ale při promítání přirozeně skryta, podobně jako je úkolem promítače zahladit přechodová místa každého kotouče. Podivuhodný krátký experiment, který letos soutěžil na Berlinale.
Filmový tanec nemusí vycházet jen z inscenování před kamerou – může vzniknout i zběsilou střihovou skladbou částí filmového pásu, které mají zůstat divákovi skryty, respektive které digitální doba zcela eliminovala. Hravý a výtvarně výrazný snímek dokazuje, že i ryze abstraktní film může být vyloženě zábavný. Zatímco estetický zážitek přetrvává, můžeme hovořit též o osobité vzpomínce na analogové časy, které mohly zprostředkovat vizualitu, jaká je úzce a výhradně spjata s médiem filmu i materií filmového pásu.